Jak przygotować się do porodu?

Poród to bez wątpienia wielki wysiłek, jaki czeka każdą przyszłą mamę. Wiążę się z nim niepewność, ale także wielka radość związana z narodzinami dziecka. W trakcie porodu siłami natury kobieta może spalić nawet 50 tysięcy kalorii! To mówi samo za siebie. Jak przygotować się do porodu, aby zapewnić komfort i bezpieczeństwo sobie oraz noworodkowi?  O wszystkim w naszym artykule.

Przygotowanie ciała do porodu

Przed porodem warto zadbać o ciało, które później odwdzięczy się szybszym powrotem do dawnej kondycji. Już od pierwszych miesięcy ciąży wskazane jest stosowanie kremów czy olejków redukujących rozstępy, które z czasem mogą się pojawić. Można stosować także żele ułatwiające poród, które nieco redukują ból, ale także sprawiają, że krocze staje się bardziej odporne na uszkodzenia. Za każdym razem należy sprawdzać skład produktów i wybierać te o jak najbardziej naturalnym składzie lub specjalnie przeznaczone dla kobiet w ciąży.

jak przygotować się do ciąży

Ćwiczenia, które pomagają podczas porodu

Podczas całej ciąży wskazana jest aktywność fizyczna, która pozwoli na lepsze samopoczucie przyszłej mamy. Towarzystwa Ginekologiczne zalecają, aby na tę aktywność przeznaczyć około 150 minut tygodniowo. Czas ten można poświecić na bezpieczne aktywności takie jak np. spacerowanie. Intensywność ćwiczeń jest uzależniona od zaawansowania ciąży, zaleceń lekarskich oraz kondycji ciężarnej kobiety.

Bardzo ważne są ćwiczenia regulujące oddech. Równomierne oddychanie ma bardzo duży wpływ na przebieg porodu i późniejszego połogu. Ważna jest także aktywizacja przepony i mięśnia poprzecznego brzucha. Przepona jest bardzo ważnym elementem, bo oddech prowadzony z niej pozwala na lepsze dotlenienie wszystkich narządów, a z kolei przepona odpowiada również za stabilizację całego tułowia rodzącej kobiety. Warto więc popracować nad przeponą ze względu na komfort i bezpieczeństwo podczas porodu.

Kolejnym ważnym elementem jest nauka parcia, która pozwala na szybszy porób i skrócenie bólu oraz stresu u rodzącej. Najlepszym sposobem jest podążanie za naturą i sygnałami dostarczanymi przez samo ciało. W trakcie porodu wystarczą 3-4 aktywne parcia, które będą trwały od 6 do 8 sekund na każdy skurcz.

Czytaj także:  ćwiczenia w ciąży – to musisz wiedzieć

Jak redukować stres?

Z pewnością akcja porodowa może wywołać u kobiety ogromny stres. Aby go zredukować warto zapisać się np. do szkoły rodzenia, aby poznać więcej informacji na temat całego porodu, jego etapów i zachodzących procesów od specjalistów. Rzetelna wiedza zapewnia przyszłym mamom spokój i większą świadomość na temat tego, co dzieje się z ich ciałem i dzieckiem. Spokojny oddech, obecność partnera czy zaufanej położnej z pewnością także będą korzystne dla samopoczucia rodzącej kobiety. Warto opracować sobie schemat działania, gdy nadejdzie moment porodu – mieć spakowaną torbę do szpitala, naładowany telefon pod ręką, przygotowane wszystkie dokumenty i spisane informacje, które powinien poznać lekarz przyjmujący poród.

Co robimy?

W ramach szkoły rodzenia prowadzimy kompleksowe zajęcia mające na celu przygotowanie przyszłych rodziców do najważniejszej roli ich życia. Zapraszamy!

Harmonogram

PONIEDZIAŁKI – GODZINA 13:00
WTORKI – GODZINA 16:50 i 18:00
ŚRODY – GODZINA 16:50 i 18:00
CZWARTKI – GODZINA 16:00 i 18:00
FITNESS W CIĄŻY – CZWARTKI – GODZINA 11:00

Kontakt

Bezpłatna Szkoła Rodzenia „Mama i Noworodek”
80-175 Gdańsk
ul. Jabłoniowa 29B
Tel.: 606 11 35 40
E-mail: kontakt@szkolarodzeniagdansk.pl

Designed by WadimSoft